دیرینه شناسی

وبلاگ دیرینه شناسی حاوی مطالب درباره گذشته زمین، جانواران ، گیاهان و آب وهوا و جدیدترین اکتشافات درباره موضوعات دیرینه شناسی می باشد.

دیرینه شناسی

وبلاگ دیرینه شناسی حاوی مطالب درباره گذشته زمین، جانواران ، گیاهان و آب وهوا و جدیدترین اکتشافات درباره موضوعات دیرینه شناسی می باشد.

میکروپالئونتولوژی ( ریزدیرینه شناسی)

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۵۸ ب.ظ

میکروپالئونتولوژی شاخه ای از دیرینه شناسی است که در حقیقت از آثار و بقایای میکروسکوپی موجودات گذشته زمین از قبیل شکل، ساختمان صدف، محیط زیست و ارتباطات ژنتیکی و انتشار آنها در زمان و مکان های مختلف صحبت می کند.بدیهی است، مطالعه میکروفسیل ها نیاز به روش های مخصوص جهت نمونه برداری و جمع آوری آنان دارد. نسبت فراوانی آن ها در نمونه سنگ، همچنین چگونگی انتشار، نوع محیط زیستی، و اندازه صدف میکروفسیل ها ی تواند رخدادها و حوادث زمین شناسی را مشخص نماید.

اصل و منشا علم میکروپالئونتولوژی به زمانی برمی گردد که دانشمندان، دانش و اطلاعات کلی و محدودی نسبت به طبیعت داشته اند و آن هنگامی بود که محققین زبده قادر شدند در زمینه های مختلف تخصص پیدا کنند. مثلا یکی از بنیانگذاران میکروپالئونتولوژی چون آلیسددرینی (Allcide d ,Orbigny)(1802-1867) را می توان نام برد که در دیگر شاخه های علوم چون دیرینه شناسی و چینه شناسی نیز مشهور و برجسته بوده است.مطالعات این دانشمند در میکوپالئونتولوژی اغلب در تفسیر و تحلییل و طبقه بندی کلی و انتشار فرامینیفرها متمرکز شده بود.این مطالعات بعدا به وسیله زمین شناس مشهور و متخصص و دیرینه شناسانی چون رویس (A.E. Reuss) مطالعاتش بیشتر روی تقسیم بندی و تمایز بین فرامینیفرها، استراکودها و بسیاری از رده های فسیل ها و مسائل گوناگون زمین شناسی بود، ادامه یافت.

منبع: بخشی از کتاب میکروپالئونتولوژی کاربردی تالیف دکتر خسرو خسرو تهرانی

  • ۹۶/۰۵/۳۰
  • علی شاهدخواه

نظرات  (۱)

لطفا مطالب بیشتری بزارید....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی



نمایشگر آمار آلکسا

پیج رنک گوگل

پیج رنک سایت شما

پیج رنک

كد ساعت


  • فیلم نامه
  • ابزار نمایشگر آی پی
  • کد نمایش افراد آنلاین