دیرینه شناسی

وبلاگ دیرینه شناسی حاوی مطالب درباره گذشته زمین، جانواران ، گیاهان و آب وهوا و جدیدترین اکتشافات درباره موضوعات دیرینه شناسی می باشد.

دیرینه شناسی

وبلاگ دیرینه شناسی حاوی مطالب درباره گذشته زمین، جانواران ، گیاهان و آب وهوا و جدیدترین اکتشافات درباره موضوعات دیرینه شناسی می باشد.

تعریف علم چینه شناسی

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۵۹ ب.ظ

چینه شناسی (Stratigraghy) از دو واژه یونانی Stratos  به معنی لایه - طبقه و کامه Graphos  به معنی نگاشتن ترکیب شده است و علمی است که اصولا از روابط موجود بین طبقات سنگهای رسوبی بحث میکند.مطالعات چینه شناسی از یک طرف مبتنی بر شناخت توالی طبقات رسوبی در زمانهای مختلف زمین شناسی به منظور پی بردن به تاریخ حوادث زمین و تکامل موجودات بوده، از طرف دیگر تغییرات جانبی رخساره ها در مکانهای مختلف را بررسی می نماید که به وسیله آن با وضع جغرافیایی گذشته زمین (Paleogeography) در هرزمان آشنا می شویم.

به طور کلی در مطالعات چینه شناسی حوادث مختلف زمین شناسی از قبیل تکامل موجودات جانوری (Fauna)، موجودات گیاهی (Flora)، و تحول سنگهای مختلف زمین (مانند پدیده های ولکانیسم، گرانیتیزاسیون، رسوب گذاری، دگرگونی و غیره ...) مورد بررسی قرار می گیرد.


منبع: کتاب چینه شناسی و رخدادهای زمین شناسی تالیف دکتر خسرو خسرو تهرانی

  • ۹۶/۰۵/۳۰
  • علی شاهدخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی



نمایشگر آمار آلکسا

پیج رنک گوگل

پیج رنک سایت شما

پیج رنک

كد ساعت


  • فیلم نامه
  • ابزار نمایشگر آی پی
  • کد نمایش افراد آنلاین