دیرینه شناسی

وبلاگ دیرینه شناسی حاوی مطالب درباره گذشته زمین، جانواران ، گیاهان و آب وهوا و جدیدترین اکتشافات درباره موضوعات دیرینه شناسی می باشد.

دیرینه شناسی

وبلاگ دیرینه شناسی حاوی مطالب درباره گذشته زمین، جانواران ، گیاهان و آب وهوا و جدیدترین اکتشافات درباره موضوعات دیرینه شناسی می باشد.

تاریخچه شناسایی فسیل

دوشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰ ب.ظ

صدها سال، فسیل تنها به عنوان شیئی جالب و کمیاب مورد توجه بشر قرار می گرفتند بدون آنکه تحقیقی درباره آنان صورت گیرد. حتی نام فسیل را نیز از کلمهFosser که در فرانسه به معنای کاویدن و حفر کردن زمین است، اقتباس نموده بودند که در برگیرنده موجودات زنده و غیر زنده می گردید.

بعدها کلمه فسیل منحصرا به بقایا و آثار موجودات زنده اطلاق گردید و همین امر تا قرن نوزدهم موجب یک سری جدال و مباحثات بین مذهبیون و دانشمندان فسیل شناسی گردید. در این زمان شخصی به نام داروین با مطالعه فسیل ها طبق یک سری تجارب آزمایشگاهی به تکامل زندگی موجودات گذشته پی برد و بعدها در سال 1856 کتاب منشاء انواع را به چاپ رسانید.

سرانجام مخالفین تکامل نیز در اواسط قرن نوزدهم به موافقین پیوستند و فسیل ها اهمیت خود را برای دانشمندان و بالاخص زمین شناسان آشکار ساخته و در مجموعه پهناور گیتی به عنوان شاخص و کلیدی برای تنوع موجودات گردیده و توسعه این علم موجب شناخت گروه های متنوع دیگری از این فسیل ها شد.

منبع: بخشی از کتاب میکروپالئونتولوژی کاربردی تالیف دکترو خسرو خسرو تهرانی

  • ۹۷/۱۱/۲۲
  • علی شاهدخواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی



نمایشگر آمار آلکسا

پیج رنک گوگل

پیج رنک سایت شما

پیج رنک

كد ساعت


  • فیلم نامه
  • ابزار نمایشگر آی پی
  • کد نمایش افراد آنلاین